ENKELE ANEKDOTES UIT HET VOORBIJE DECENNIUM?
“Je werkt dagelijks met mensen, dus gebeuren er wel eens rare dingen. Ooit bracht een uitzendkracht vanuit Diest een zelfgebakken appelcake naar Pelt uit dankbaarheid omdat we haar aan een job hielpen.
Een andere keer hebben we binnen hetzelfde gezin zowel de man als de vrouw en de 2 kinderen gelijktijdig aan het werk gezet. Of er was die keer dat de man des huizes me smeekte om zijn vrouw aan een nieuwe job te helpen, zodat ze maar het huis uit was… hij beloofde zelfs een gratis verblijf in hun vakantiewoning te Spanje als dit plannetje zou lukken.
Minder leuk was wel de bedreiging van een boze sollicitant die plannen had om met zijn wagen het kantoor aan diggelen te rammen.”
EEN KORTE EVOLUTIESCHETS?
“Ook in de wereld van de uitzendarbeid is de tijd niet blijven stilstaan. De concurrentie is moordend en het was voor het jonge Q Jobs een taak om naambekendheid te verwerven en zo het vertrouwen te winnen. Oorspronkelijk leefde er tussen klant en uitzendkantoor nogal wat wantrouwen, want onbekend was onbemind. Dat taboe is gelukkig grotendeels doorbroken en ondertussen is starten via een uitzendcontract de normaalste zaak in de wereld geworden.
Tegenwoordig is het vooral een kwestie van kort op de bal te spelen en meteen actie te ondernemen. Opdrachtgevers willen immers zo snel mogelijk de vacature ingevuld zien. Vandaar dat uitzendkantoren zich stilaan zijn gaan nestelen in grote bedrijven.
Kortom, uitzendarbeid is niet meer weg te denken in het hedendaags economisch bestel. Q Jobs is hierbij voldoende gewapend en gestructureerd om ook in de toekomst een rol als volwaardige speler op te blijven opeisen. Er zijn nog blinde vlekken op de kaart, dus aan groeikansen geen gebrek. Niet enkel in België maar evenzeer in Nederland en Duitsland. “